V době online marketingu vzniklo mnoho nových pracovních pozic, které téměř každá společnost potřebuje ke svému úspěšnému fungování. Nejdřív si řekněme, co je hlavním cílem SEO specialisty. Jednoduše se stará o to, abyste pomocí co nejmenších nákladů získali na svůj web co nejvíc uživatelů. Agentury, které se zabývají SEO optimalizací přitom najdete po celých Čechách https://www.seolight.cz/brno.
Otázky, dotazy a ověřování již známého
Za začátku každé spolupráce je mnoho otázek. Nejdůležitější je, abyste věděli důvod, proč si vás chce klient najmout a co od vás očekává. Mnoho lidí má totiž o vaší práci mylné představy. Poté přijde mnoho dotazů na samotnou společnost, jejich cíle, návštěvnost, cílový klient apod. Dalším podstatným je rozpočet firmy a možnosti investice, kterou mohou do optimalizace dát.
Základní cíle a odměny
V následujícím kroku stanovte jednotlivé kroky, které nastanou po začátku spolupráce. Důležité je si uvědomit, kolik času tomu asi věnujete a firmu s tím předem seznámit. Podle toho navrhne cenový návrh a způsob odměn. Jednat se může jak o hodinovou taxu, tak i podíly ze zisku. To se zpravidla využívá u e-shopů.
Optimalizace v akci
Samotný proces provází především analýza klíčových slov, volba jazyka, cílové skupiny a celkové strategie, včetně časového rámce. Vytvořit si také musíme plán na zpětné odkazy, které jsou v současnosti extrémně důležité. Stejně tak ale budujete i nový obsah na webové stránky, sociální sítě a další. S tím souvisí i linkbuilding, který se mezi nezbytné aktivity neodmyslitelně počítá.
Zpětná vazba
Posledním bodem je stejně jako na jiných pozicích vyhodnocení předchozích činností. Webová analytika nemine žádného specialistu. Z toho se odvíjí další plány. Musíte věnovat více pozornosti sociálním sítím, zpětným odkazům nebo potřebujete mluvit s potenciálními zákazníky trochu jinak? Tohle všechno z vyhodnocení dozvíte.